Jaarverslag 2019-2020

Omdat er geen jaarvergadering gehouden kon worden, hebben alle leden van de culturele kring een jaarverslag ontvangen.

Ria Pelgrom, de voorzitter van de kring schrijft in de inleiding:

In onze kring staat ontmoeten en met elkaar genieten van kunst voorop. Het is ons uitgangspunt. Dat contact belangrijk is hoorden we ook van u terug in de telefonische enquête. Iedereen heeft meegewerkt en vond het fijn om in gesprek te zijn met ons. Het is jammer dat samen op stap gaan nu niet lukt.

Toch zijn er wel mogelijkheden. Een museum of filmhuis is op dit moment met alle maatregelen en een tijdslot een plek waar men nog altijd kan genieten van mooie kunst of een spannende film. Het tijdslot geeft ook de ruimte om extra goed te kunnen kijken. Misschien bent u nog nooit zo alleen geweest met een schilderij. Het genieten van kunst maakt je een gelukkiger mens. Het geeft kleur aan je leven.

In de filmzaal van nu wordt steeds een rij opengehouden en zijn er drie zitplaatsen vrij tussen elke bezoeker. Uitverkocht betekent dus niet dat de zaal vol zit. Bovendien zijn er extra voorstellingen. Dat is nu dubbel genieten van bijvoorbeeld een film over een kunstenaar en zijn/ haar leven of de verfilming van een boek.

De werkgroep zit niet stil en zal via de nieuwsbrief tips blijven geven voor een film of een mooie expositie in de buurt. Zodra het kan gaan de leden van de culturele kring weer samen op stap. Daar verheugen we ons nu al op.