Reiscommissie

De reiscommissie bestaat uit de dames:

Diet Klasen

Nel Ottervanger

Jenny Oosting

Jannie Heida

De reiscommissie maakt excursies en organiseert een fietsdag

Jaarverslag Reiscommissie 2019

Begin mei gingen wij met 19 personen op excursie naar het Shakespeartheater in Diever.

In september fietsten wij op de jaarlijkse fietsdag met 23 personen naar de Anserdennen. Onderweg maakten wij een stop bij het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in het Dwingelerveld.
In november met 29 personen naar het 'Trommeltjestheater' van Hennie Kuyer in Ruinen.

Namens de reiscommissie Diet Klasen, Nel Ottenvanger, Jennie Oosting en Emma Streefkerk.

Uitje naar van der Belt in De Wijk

Donderdagmiddag 21 november vertrokken we vanaf Zonna met 21 dames van Vrouwen van Nu Beilen naar interieurwereld Van de Belt in Rogat.

We werden vriendelijk ontvangen in een stijlvolle kantine met een prachtige ambiance door onze gastvrouw Jeannette Compagne.

We werden onthaald op koffie/thee en heerlijk gebak. Tijdens het nuttigen hiervan hield Jeannette een toespraakje over het ontstaan van de woonwinkel in 1951 in De Wijk. Na een enorme expansie breidde de zaak zich uit naar Rogat.

We kregen een rondleiding over de verschillende afdelingen zodat we ons konden oriënteren op en laten inspireren door meubels, verlichting en sfeermakers met merken als Feelings, Henders & Hazel, Xooon en Pronto. Dit geldt ook voor de designafdelingen als: Leolux, Rolf Benz, Harvink, Bert en Plantagie. Er was ook een afdeling Morgana Slaapkamers.

Als je je huis wilt inrichten kun je ook gebruik maken van een adviseur die deskundig is op het gebied van kleur, verlichting, meubels en accessoires. Ook een computerprogramma is een onderdeel van het gebruik van een advies voor wooninrichting. Je ziet dan een samenstelling van de kleuren op het scherm die bij jouw inrichting passen.

Op de beddenafdeling kun je aan de hand van een digitale test een specifiek advies krijgen op het gebied van slapen. Het programma meet en geeft aan wat jouw lichaam nodig heeft voor een goede nachtrust. Twee dames van ons hebben als proefkonijn gediend voor deze slaaptest. Ze kregen nadien een uitdraai van hun persoonlijk slaapprofiel.

We sloten af met een hapje en een drankje. We kregen allemaal een goodiebag mee gevuld met o.a. een inloopmat, sleutelhanger en een informatiepakket, zodat wij alles wat wij hebben gezien thuis nog

eens kunnen bekijken en laten beklijven.

We danken hierbij de firma Van de Belt voor de uitgebreide rondleiding, de hapjes en drankjes en de goodiebag.

Femmie Fokkens

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Fietsdag 7 september 2017.

Om 9 uur verzamelen bij Zonna.
De weergoden zijn ons gunstig gestemd.
Fris, maar met zonnetje vertrekken wij via Klatering, naar Ekehaar.
We fietsen door de bossen, over de heide en door het open land naar de koffie met appeltaart. De zon schijnt, dus we zitten lekker buiten.
Van Ekehaar richting Anreep en Schieven naar Het Dorp van Bartje. Dhr. Baas verteld ons over de geschiedenis van Drenthe en Het Dorp.
Om half 1 hebben wij hier een goed verzorgde lunch.
Nog even wat rondkijken hier en dan vertrekken we om kwart voor 2.
Door Amen en over het nieuwe fietspad achter de sterrenwacht gaan we richting Kamp Westerbork.
Hier nog een kopje thee of koffie en dan weer huiswaarts over Hooghalen.
Na een rit van ongeveer 50km. zijn we om half vijf weer terug in Beilen.
We hebben een heerlijke en droge dag gehad.

Emma Streefkerk.
 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Dagje Keukenhof

Dagje Keukenhof.

Op woensdagmorgen 19 april stonden tegen half 9 op de parkeerplaats bij het “Eetpark” 19 Vrouwen van nu te wachten op de bus naar de Keukenhof. Het wachten duurde wat langer dan gepland, want de bus was een kwartier te laat. Het bleek wel een mooie bus, een zo te zien splinternieuwe dubbeldekker die volgens een mededeling aan de zijkant werd ingezet als NS bus, maar deze dag mochten wij er in. De vriendelijke chauffeur Steven verwees ons naar de benedenverdieping. In Hoogeveen werden de laatste mensen opgepikt en daarna reden we verder naar de eindbestemming. Ter hoogte van Harderwijk gingen we van de snelweg af om als opwarmertje in de Flevopolder langs enige bloeiende bollenvelden te rijden.

Vlak bij de duinen waren nog veel meer kleurige velden te zien, maar helaas kwamen we daar in een file terecht. Tegen twaalven parkeerden we bij de Keukenhof en zagen dat we lang niet de enige bus waren! Gelukkig was er plaats genoeg op de mooie ruime busparking.

De toegang tot het park werd vlot geregeld met een scanner en bij binnenkomst kon je uit een grote bak een plattegrond halen van het park, die bleek erg handig. Het park zelf is qua oppervlakte niet echt groot, maar slim ingedeeld met lange grotere paden en talloze smalle bochtige paadjes, waarvan vele met niveauverschil, zodat je echt het gevoel krijgt dat je op ontdekkingsreis bent. En er valt veel te ontdekken, het is een continue verrassingstocht met overal de prachtigste bolbloemen in schitterende kleuren en vaak verrassende combinaties. Het hele park is prachtig onderhouden, op meerdere plaatsen zag ik hoveniers aan het werk.

Speciale vermelding verdienen de waterpartijen; in de linkerbovenhoek is een grote vijver omringd door heuvels. Er staan fraaie oude beuken omheen die heel mooi combineren met de kleurenpracht op de grond. Een deel van de vijver kan worden overgestoken met stapstenen, maar een tweetal zwanen was het niet eens met de verstoring van hun leefgebied en probeerden de overstekers in de voeten te pikken. Het leverde veel gelach en gilletjes op.

Door het hele park heen zijn er slootjes met bruggen en kleine waterloopjes die zich door de perken slingeren, al of niet met waterval.

Voor toeristen moet dit het ideaalbeeld van Holland zijn, een overvloed aan bolbloemen, een echte molen, een groot draaiorgel, een Delftsblauw perk met allerlei objecten en witte plus paarsblauwe bloemen, hier en daar reuzenklompen voor een leuk fotomoment en natuurlijk overal souvenirwinkeltjes. Ik heb ook vele talen horen spreken.

Het was druk in het park, maar niet vol, er was redelijk te lopen en ik kon alles goed bekijken. Als je even wou zitten kon dat op de terrasjes of in de verwarmde Willem-Alexanderhal die vol stond met prachtige bloemstukken. Er waren nog meer hallen, allemaal vernoemd naar leden van het Koninklijk Huis. Vooral de Beatrixhal met de overweldigende orchideeënversiering vond ik mooi. En ook niet onbelangrijk: veel schone toiletten. Na enige buiïge dagen bleef het gelukkig droog, al was het wel fris, vooral als de zon weg was.

We hadden vijfenhalf uur om de Keukenhof te bekijken en dat vond ik persoonlijk aan de lange kant. Ondanks dat er heel veel te zien was, had ik om een uur of vier het idee dat het genoeg was geweest. Maar bij dan nog maar een kopje koffie in de W.A.hal raakte ik in een leuk gesprek met diverse mensen en zo werd het snel later.

Onze chauffeur nam na het wegrijden een slimme route om de file te vermijden en dat lukte. Zonder verder oponthoud arriveerden we rond 20.00 uur in Beilen, na een lange en interessante dag.

Marja van der Velden

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Reiscommissie naar staphorst 17 november 2016

foto's................

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Welke reizen worden  Provinciaal en landelijk georganiseerd?
voor meer informatie     klik hier....