Jaarverslag 2015

2015 was een bijzonder jaar. Het was het jaar waarin we als vereniging 85 jaar bestaan, het jaar waarin de fusie met KVO formeel een feit werd én het jaar van de eerste VrouwenWeek.

De focus lag in 2015 op het vergroten en verbeteren van de zichtbaarheid van Vrouwen van Nu op grond van de missie en de resultaten die we met elkaar willen bereiken. De rode draad in 2015 was het motto: Maak het verschil.

Voor mensen die in 2015 hun land ontvluchtten en in Nederland bescherming zochten, deed Vrouwen van Nu samen met 157 andere organisaties door middel van een advertentie in De Volkskrant een oproep om de opvang van gevluchte kinderen in Nederland te verbeteren. Leden en afdelingen van Vrouwen van Nu kwamen massaal in actie om de gevluchte mensen in hun omgeving te steunen met praktische activiteiten.

We hebben aandacht gevraagd voor vrouwen in kwetsbare en afhankelijke situaties.

Rondom de voorgenomen wijzigingen in de wet op de partneralimentatie hebben we gewerkt aan bewustwording van de (on)wenselijkheid van de consequenties. Op de Vrouwen van Nu Beurs hebben de 1100 bezoekende vrouwen zich laten inspireren om het verschil te blijven maken als vrouw van nu.

In dit jaarverslag lees je hoe Vrouwen van Nu als vereniging en door haar leden het verschil maakt in het klein of groot.

Tineke Luijendijk-Bergwerf
voorzitter